Cosmé Corona Protocol

Wij gaan weer aan de slag; zolang corona maatregelen nodig zijn, werken wij wel met de nodige regels en restricties.
In dit protocol maken we onderscheid van maatregelen voor:

  1. Klanten
  2. Behandelaars
  3. Eigenaar/bedrijfsleider

Zo zorgen we er voor dat iedereen in de salon veilig en gezond blijft en nemen we diverse voorzorgs-maatregelingen om verdere verspreiding van Covid-19 te voorkomen.

  1. Klanten

Alleen samen houden we corona buiten de deur. Daarom geldt ook naar klanten toe een protocol. Waar moet een klant en andere aanwezigen zich aan houden?

Houd 1,5 meter afstand van elkaar, voor de behandelruimte en in de behandelruimte.

Kom alleen naar ons Beauty Center. Een minderjarig kind en mensen die door een beperking begeleiding nodig hebben, mogen naar de salon vergezeld worden door één volwassene.

Komt u voor een beautyarrangement en bent u met 2 personen uit een gezin of dicht met elkaar betrokken, dan bent u ook welkom maar we verwachten wel dat u de afstand regel t.o.v. van anderen en medewerksters in stand houdt.

Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°) of koorts.

Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.

Wanneer u bij ons komt belt u aan.
Een medewerker doet voor u de deur open en vraagt u door te lopen tot aan de wastafel; de kraan loopt en u wordt verzocht zorgvuldig uw handen te wassen met zeep en daarna te desinfecteren met gel. De medewerker neemt ondertussen de deur en de bel af met desinfectie.
We zullen contactloos uw temperatuur meten.
Pas op: is uw temperatuur te hoog, dan kunnen we u niet behandelen en verzoeken we u om direct naar huis te gaan.

Ons Beauty Center heeft actieve afzuiging in alle behandelruimtes, de ontvangst, omkleedruimte en WC.
We vragen iedereen om de deuren daarom gesloten te houden. Na toiletgebruik a.u.b. zelf even de aangeraakte items reinigen met hygiënisch doekje en doorspoelen met een gesloten deksel.

Het dragen van een medisch mondkapje is volgens overheidsbesluit niet verplicht.
Het is aan u en de specialiste of een mondkapje wenselijk is.

Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.

Betaal zoveel mogelijk contactloos (pin of mobiel).
 

  1.  Behandelaars

Onze specialisten zijn te allen tijden duidelijk en houden rekening met klanten en elkaar.

Ze blijven thuis en zieken uit als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°) of koorts. Iedere ochtend zullen onze medewerksters bij zichzelf de temperatuur opnemen, zodat ze koortsvrij op het werk komen.
In de salon kan ieder moment de temperatuur contactloos bekeken worden.

Ze blijven thuis als iemand in hun huis koorts heeft (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.

Er zijn geen medewerkers aan het werk die tot de kwetsbare of zogenaamde risico-groep behoren.

Hygiëne is ieders prioriteit.

Wanneer iemand onverhoopt moeten hoesten of niezen dan doet ze dit in de binnenkant van de elleboog.

Zij gebruiken papieren zakdoekjes of tissues. Deze worden slechts eenmaal gebruikt en direct weggegooid.

Iedere dag worden gebruikte kopjes of ander servies in de vaatwasser schoongemaakt.  

Er worden papieren handdoekjes in het toilet gebuikt. Na het toilet gebruik wordt deze gereinigd, de bril en deksel dichtgedaan zodat de mechanische ventilatie ervoor kan zorgen dat de eventueel aanwezige corona bacteriën afgezogen worden.

Onze specialisten wassen de handen elk uur, maar in ieder geval voor en na de behandeling van elke klant met zeep (uit een pompflesje) en water. Ze gebruiken desinfecterende handgel uit een pompflesje op basis van 70% alcohol.

Het dragen van een medisch mondkapje is volgens overheidsbesluit niet verplicht. Maar indien wenselijk, klant of medewerker, wordt dit wel gedaan.  Daarnaast hebben we Faceshields en wanneer een medewerker dit wil, kan zij deze dragen.

Onze medewerksters dragen handschoenen bij de behandelingen die daarvoor geschikt zijn, zoals:  voorreinigen van de huid, voetmassage, handmassage, draadontharen, verven van de wenkbrauwen, harsen, pedicure, manicure en make-up voor maximaal 4 uur per dag. 

Onze specialisten gebruiken alleen hun eigen gereedschap, kleding en afscherm materialen. Er worden geen materialen van collega’s gebruikt.


Welk maatregelingen treffen onze medewerkers voor u als klant?

Wij gebruiken voor iedere klant een schoon opgedekte stoel en dekken u af met een groot badlaken. Heeft de klant het koud dan wordt er een gedesinfecteerde kruik aangeboden. 

Wij groeten zonder aanraking (geen hand, kus of knuffel).

Wij nemen geen jas aan en laten de klant deze zelf ophangen. Wij desinfecteren de gebruikte hanger of kapstok na elk gebruik.

Wij leggen meerdere handdoeken klaar en wassen deze na elke klant.

Alle tijdschriften zijn verwijderd.

WC wordt meerdere keren per dag gereinigd.

Bij het uitkleden en op de behandelstoel gaan, houdt medewerker gepaste afstand of er wordt gewacht buiten de behandelruimte.

Tijdens de behandeling wordt er zo min mogelijk gesproken.
Tijdens de behandeling raakt de medewerkster haar eigen gezicht niet aan.
De klant wast na de behandeling zelf haar/zijn handen.

Na iedere klant verlaten onze medewerksters de behandelruimte, ze nemen de was mee en sluiten de ramen en deur zodat de actieve afzuiging alle aanwezige lucht kan vervangen. Na circa 5 minuten komt de specialiste terug en maakt dan onderstaande schoon met een desinfecterend schoonmaakmiddel:

  • de behandelstoelen, de werktafel, de wasbakken
  • het gebruikte materiaal zoals pincet, borsteltje, verfkwast, productflacons
  • de deurklinken en als boven gewerkt is, de trapleuningen

Wanneer een klant ook heeft afgerekend, wordt bovendien schoongemaakt:

  • de pinautomaat
  • alle touchscreens
  • de balie
  • de telefoon
  • het toilet en fonteintje
  • het gezichtsscherm
  • eventueel aanwezige (kuch)schermen of faceshields
  1. Eigenaar/bedrijfsleider

Ook de eigenaar en/of eindverantwoordelijke bedrijfsleider is duidelijk en houdt rekening met de ander. Door dit protocol aan al onze klanten en medewerksters te sturen, is er duidelijkheid.
Iedereen heeft daarmee een keuze of je wel of niet bij ons in de salon behandeld wilt worden dan wel wil behandelen.

Een samenvatting van de afspraken hangen wij aan de buitenkant van de winkel en op diverse plekken in de salon.  Het protocol is met diverse instanties besproken en u vindt het volledige protocol ook op onze website.

Wij zullen u als een klant erop wijzen niet te komen, indien u kampt met ziekteverschijnselen. Als de klant de afspraak telefonisch of online (via de website) maakt, wordt de klant hierop geattendeerd via onze herinnering. 

Iedere klant die wij digitaal kunnen bereiken, sturen we een vragenlijstje om in te vullen en ons protocol te accepteren zodat wij zeker weten dat we veilig kunnen werken.
We behandelen alleen indien een klant ons protocol accepteert.
Na behandeling worden vragenlijsten van klanten i.v.m. AVG vernietigd.  

Met klanten waarvan we geen gezondheidsverklaring hebben, zullen we bij direct binnenkomst een intake doen, waarin gezondheidsregels worden besproken en naar de gezondheid van de klant wordt gevraagd.

Werknemers werken zoveel mogelijk in dezelfde teams en respecteren de 1,5 meter regel ook bij elkaar.

Bij behandelingen die niet in een afgesloten, mechanisch geventileerde ruimte kunnen plaatsvinden, zullen we werken met een scherm.

Wij werken alleen op afspraak

Om de verspreiding te beperken kiezen we er voor met een specialiste per ruimte te werken.

Voor vragen: info@cosme.nl


© Copyright 2020 Beauty Center Cosmé
alle rechten voorbehouden

© 2014 - 2020 Beauty Center Cosme | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Meer informatie Accepteren
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.